29. 7. 2017

Prodávaná/neprodávaná Tesla Model 3

Prodávaná/neprodávaná Tesla Model 3
„Prvních 30 aut si koupili zákazníci z řad zaměstnanců Tesly, u kterých se dá očekávat vysoká tolerance k drobným chybám, které bude ještě nutné vychytat. Další rezervované vozy se totiž ke kupujícím nedostanou dřív než koncem roku 2018. – Tak nevím, kde u tohoto systému ohlášení a začátku prodeje končí dobré PR a začíná prostá mediální manipulace nad uzavřeným alfa testem. ;) Projektům Elona Muska jinak fandím, už pro jejich odvahu určovat a urychlovat trendy, ale stále víc doufám, že jí začnou šlapat na záda další a další hráči, vč. těch evropských
https://www.irozhlas.cz/zivotni-styl/auto/ceka-nas-pul-roku-vyrobniho-pekla-uvital-miliardar-elon-musk-prvnich-30_1707291835_haf

16 komentářů:

  1. Kamil Zmeškal O tom prvním bych osobně už nepochyboval (zejména z pohledu obnovitelné zdroje vs. fosilní paliva), to druhé (výroba elektromobilu vč. emisí od zdrojů a výroby) bohužel asi tak jednoznačné nebude. Budoucnost elektromobilů a pomalý konec spalovacích motorů nicméně vidím jako přirozený trend.

    OdpovědětVymazat
  2. Kamil Zmeškal nákladní lodě jsou mnohem horší než auta, ale s eauty je to podobné jako třídění odpadu. Ekologické chování je důležité celkově, i když ta jedna věc vypadá zbytečně.

    OdpovědětVymazat
  3. Tomáš Vít Ten konec roku 2018 bude šotek, v té době by měla být dodána více než polovina z půl milionu předobjednávek. Asi tam měl být konec roku 2017.
    Viz toto vlákno: https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/6qavt8/woke_up_to_a_model_3_delivery_estimate_not_too/
    Obyčejní (ne zaměstnanci) zákazníci z Kalifornie tam mají doručení ještě letos. Já jako evropan tam vidím začátek 2019.

    OdpovědětVymazat
  4. Pavel Misák Tak potom by to dávalo větší smysl. ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Kamil Zmeškal Kdyby auta nebyla luxusní mohla by stát o půl milionu méně ale kdo by si koupil luxusní auto za 2,5M$ :-) Ta cena je obrovská právě kvůli bateriím. Nicméně Tesla dělá vše pro to aby cena nižší. Gigafactory, kde budou vyrábět více baterií než celý svět teď. I s větším počtem vyrobených aut ročně půjde cena dolů.

    Jestli chceš elektro auto za 300k tak si musíš ještě počkat pár let.

    Jan Drozd Už u Roadsterů se baterie v Evropě recyklovaly kompletně do obnovitelných zdrojů.

    To obracení se na tom, že by nebylo dost elektřiny je podle mě lichý argument. Reálně elektrické vozy nenahradí ty se spalovacím dříve jak za 50 let. To většina současných elektráren nebude ani v provozu.

    OdpovědětVymazat
  6. A ona uz i ta vyroba tech elektro aut pujde prevezt z velke vetsiny na elektrinu, gigafactory je napajena ze solarnich panelu, plus kdyz si vezmeme elektro trucky co maji prijit na podzim tusim, ktere muzou auta rozvazet a potrebne materialy / spucastky do tovarny privazet... Neni to skokova zmena ale krok uplne opacnym a imho spravnym smerem nez spalovaci auta

    OdpovědětVymazat
  7. Kamil Zmeškal Reciklace neni problem Jista holandska firma resi tisice tun rocne.

    OdpovědětVymazat
  8. A kdyz vime kolik litihia je v CR ten potencial je fajn vse hraje do karet CR.

    OdpovědětVymazat
  9. Kamil Zmeškal​ Tohle presne ted resi koncern WV a vysledek jejich srudie je zoufaly nedostatek lipol vyrobcu a akumulacnich kontejneru.Presna cisla neznam .Ale vim ze treba o barerie H3DA ma zajem tesla.Vyrobce z tusim z Liberce.

    OdpovědětVymazat
  10. Kamil Zmeškal No a nebo vodik.Tomu fandim jeste trochu vic Mam Opela Amperu a moc nadsenej z nej nejsem.

    OdpovědětVymazat
  11. Az nasetrim koupim v alze Teslu.;-)

    OdpovědětVymazat
  12. Kamil Zmeškal Tokamak v aute ale zatim nikdo nema vim ze Japonci maji male reaktory v panelacich.Neco na zpusob pohonu letadlove lodi ci ponorky.Ale v vizionar jako ty uz to ma jise na rysovane.A v garazi testuje.

    OdpovědětVymazat
  13. Kamil Zmeškal všechny tyhle výpočty jsou jenom plácnutí od stolu, pochybuji, že je někdo schopný zahrnout do výpočtů všechny externality.

    Mimo to je v těchto diskuzích o elektromobilech zapotřebí i poznamenat, že s největší pravděpodobností počet aut půjde dolů (aspoň co se týče "západu") díky samořiditelným automobilům...

    OdpovědětVymazat
  14. … a díky car sharingu, kterému dají samořiditelné vozy nový význam.

    OdpovědětVymazat
  15. Kamil Zmeškal mam dojem ze na nejake hlubsi analyzy dneska nikdo nema cas a pokud ano tak jedna analyza rozmeta druhou. on to nakonec stejne vzdycky nekdo zaplati :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý smysluplný a/nebo povzbudivý komentář.