Musk postaví Australanům největší „baterii“ světa…

Musk postaví Australanům největší „baterii“ světa…
… a komentář Guardianu doufá, že by podobná praktická realizace využívající energie původem z obnovitelných zdrojů mohla poskytnout důkaz o životaschopnosti i cenové výhodnosti této cesty oproti fosilním palivům, za nimiž stoji silná lobby těžařů a jimi po léta placených politiků. Nechme se překvapit. Sám projektu střízlivě fandím.
https://www.theguardian.com/commentisfree/2017/jul/07/elon-musks-big-battery-brings-reality-crashing-into-a-post-truth-world

11 komentářů:

  1. ono to ma i dalsi rozmer, na youtubu se objevuje spousta kutilu, co prestavuji auta na velky tuzkovky, na instructable vysel "navod". chce to cas, ale ono to pujde. jsem zvedav, co na to sejkove.

    OdpovědětVymazat
  2. Budou si platit dostatek zdrojů zpochybňujících obnovitelné zdroje, nevýhodnost ukládání energie apod. Známe to po léta (bohužel stejně jako opačný extrém zeleného dogmatismu).

    OdpovědětVymazat
  3. Jako clovek ktery stavy FVE mu fandim tez.

    OdpovědětVymazat
  4. V tuto chvíli si myslím, že se stávajícími technologiemi to nebude výhodnější ekonomicky a jenom horko-těžko ekologicky. Ale uvidíme, rád se nechám překvapit.

    OdpovědětVymazat
  5. Ano je to drahe baterie jako napr.BMZ 6,74kWh stoji 113 000kc je to 95kg lithia ale technologie ktere pouziva treba HE3DA a dalsi vyrobci .No proste chci rict ze vyvoj jde dopredu.

    OdpovědětVymazat
  6. A pokud CR dokaze vyuzit slusne (eko) zasoby na Cinovci.Tak se muzeme myslim stat vyhrabat vys.A tomu Janeckovi docela verim.

    OdpovědětVymazat
  7. Mám trošku problém s praktičností té největší baterie světa v autě ;).

    OdpovědětVymazat
  8. Opravdu si to nepředstavujme nadneseně jako jednolitou baterii, vypadá to trochu jinak: tesla.com - | Tesla Europe

    OdpovědětVymazat
  9. Z venku to asi vypada lepe, ale uvnitr jsou 18650, tak jako v v jejich autech.

    OdpovědětVymazat
  10. Temto technologiim opravdu fandim ale jeste par let bude trvat, nez budou prakti ky pouzitelne, finance a ekologicky rentabilni...
    A co na zo sejkove? To je jednoduche, jsou to prave oni co z cca 30% do te hto technologii investuji (a byli by hloupi kdyby ne) :-))

    OdpovědětVymazat
  11. Nekdo tu cestu proste musi vyslapat bez ohledu na to jak moc to bude ze zacatku rentabilni. Cim vice penez se nasype do takovych projektu tim vetsi sance je ze se dostanou penize i na vyzkum (kazdy chce vetsi kapacitu baterie v co nejmensim objemu) a zase nas to posune o kus dal...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý smysluplný a/nebo povzbudivý komentář.