Jen bych doplnil, že nedojí uživatele (tam leda tak o data), ale firmy, které si ten cirkus platí - firemní stránky (dosah firemních příspěvků je bez placení nula nula nic), zprávy (dost se těm novinám, co mu sedly na lep, divím...) a podobné.
Zuckerberg se rád staví do role dobrého člověka, ale IMO je to jenom mediální tvář.
Pavel Duda Když svou reklamou trefíte cílovou skupinu, tak kampaně na Facebooku fungují velmi dobře. Mám to z vlastní zkušenosti. Co zrovna mému byznysu nenahrává je to, že většina našich aktivit míří mezi profesionály a na to zase Facebook moc není.
Jan Homola co to ale znamená "velmi dobře" z pohledu firem? Umí to někdo kvantifikovat a nebo to patří do té kategorie "jestli to dokážeš, tak si to nech patentovat a budeš milionář" :)?
Pavel Duda myslel jsem tím vysokou míru odezvy na kampaň, pokud jde o smysluplně nastavenou kampaň pro "běžné spotřebitele" - ve srovnání např. s bannerovou reklamou na webu
Přijde mi vtipné takto kritizovat FB na sociální síti od Googlu, který profituje z reklamy úplně stejně, ne-li víc. I pro něj je uživatel produkt, nikoli klient:-)
Tom knihovník ja tu nevidim zadnou 'kritizujici' reakci. ergo stejne by tu asi reagovali vsichni kdyby nekdo zverejnil kolik chechtaku za uzivatele ma v prumeru G+
Facebook lze kritizovat za opravdu hodně věcí, vadí mi jejich vytváření umělé reality, ne kolik jsou schopni za to vydojit od hlupáků - ale že to svinstvo vůbec dělají.
Tak celá diskuse odstartovala komentářem k tomu, kolik na tom FB vydělává:-) Jinak já vlastně nevím, jak moc umělou realitu FB vytváří, protože na něm nejsem. Na druhou stranu; ne že bych se chtěl FB zastávat , ale nemalý podíl na tom mají i sami uživatelé, že si takto nechávají ohraničovat svou sociální bubulinu.
Oni totiž ty miliardy uživatelů považují "tohle svinstvo" za "naprosto úžasnou věc". :-/
Tom knihovník Výběr zpráv do streamu uživatelů řídí Facebook a jeho algoritmy - v podstatě uživateli ukazuje výhradně nebo přednostně příspěvky, odpovídající tomu, co postuje on sám. Uzavírá je tak do bubliny, a protože hodně uživatelů používá pro získávání informací o světě jenom nebo především Facebook, já zaděláno na problém...
Martin Bodlák Já to nijak nerozporuji, jeno upozorňuji, že to není nic nového, protože už před lety jsem se pozastavoval nad tím, že podobnou personalizaci prováděl a provádí Google přímo ve vyhledávači. Teprve po protestech to umožnil alespoň vypnout.
FB nepoužívám, ale dobře ty ovečky dojí, jen co je pravda... To jsou šílený peníze.
OdpovědětVymazatJen bych doplnil, že nedojí uživatele (tam leda tak o data), ale firmy, které si ten cirkus platí - firemní stránky (dosah firemních příspěvků je bez placení nula nula nic), zprávy (dost se těm novinám, co mu sedly na lep, divím...) a podobné.
OdpovědětVymazatZuckerberg se rád staví do role dobrého člověka, ale IMO je to jenom mediální tvář.
Zajímavější by byly statistiky, jaká je návratnost těch 35kč/osobu pro zadávající firmy...
OdpovědětVymazatPavel Duda Když svou reklamou trefíte cílovou skupinu, tak kampaně na Facebooku fungují velmi dobře. Mám to z vlastní zkušenosti. Co zrovna mému byznysu nenahrává je to, že většina našich aktivit míří mezi profesionály a na to zase Facebook moc není.
OdpovědětVymazatMartin Bodlák Uživatel to nakonec zaplatí v ceně produktu.
OdpovědětVymazatVít Peprníček To jo, ale nedá se asi říct, že je dojí Facebook.
OdpovědětVymazatByla to reakce na František Brablc.
Jan Homola co to ale znamená "velmi dobře" z pohledu firem? Umí to někdo kvantifikovat a nebo to patří do té kategorie "jestli to dokážeš, tak si to nech patentovat a budeš milionář" :)?
OdpovědětVymazatPavel Duda myslel jsem tím vysokou míru odezvy na kampaň, pokud jde o smysluplně nastavenou kampaň pro "běžné spotřebitele" - ve srovnání např. s bannerovou reklamou na webu
OdpovědětVymazatPřijde mi vtipné takto kritizovat FB na sociální síti od Googlu, který profituje z reklamy úplně stejně, ne-li víc. I pro něj je uživatel produkt, nikoli klient:-)
OdpovědětVymazatTom knihovník ja tu nevidim zadnou 'kritizujici' reakci. ergo stejne by tu asi reagovali vsichni kdyby nekdo zverejnil kolik chechtaku za uzivatele ma v prumeru G+
OdpovědětVymazatFacebook lze kritizovat za opravdu hodně věcí, vadí mi jejich vytváření umělé reality, ne kolik jsou schopni za to vydojit od hlupáků - ale že to svinstvo vůbec dělají.
OdpovědětVymazatTak celá diskuse odstartovala komentářem k tomu, kolik na tom FB vydělává:-) Jinak já vlastně nevím, jak moc umělou realitu FB vytváří, protože na něm nejsem. Na druhou stranu; ne že bych se chtěl FB zastávat , ale nemalý podíl na tom mají i sami uživatelé, že si takto nechávají ohraničovat svou sociální bubulinu.
OdpovědětVymazatOni totiž ty miliardy uživatelů považují "tohle svinstvo" za "naprosto úžasnou věc". :-/
Tom knihovník Výběr zpráv do streamu uživatelů řídí Facebook a jeho algoritmy - v podstatě uživateli ukazuje výhradně nebo přednostně příspěvky, odpovídající tomu, co postuje on sám. Uzavírá je tak do bubliny, a protože hodně uživatelů používá pro získávání informací o světě jenom nebo především Facebook, já zaděláno na problém...
OdpovědětVymazatMartin Bodlák Já to nijak nerozporuji, jeno upozorňuji, že to není nic nového, protože už před lety jsem se pozastavoval nad tím, že podobnou personalizaci prováděl a provádí Google přímo ve vyhledávači. Teprve po protestech to umožnil alespoň vypnout.
OdpovědětVymazatMartin Bodlák lidi se zaviraji do bublin sami dobrovolne i bez FB...
OdpovědětVymazat