Tomáš Vít A to právěže ne :) Když ultralajtu selže motor, prostě přistane, protože furt má křídlo, které produkuje vztlak. Teda pokud pilot není úplný kretén. Tady když selže cokoli, tak to spadne jako hruška. Bez ohledu na to, zda s tím pilot umí nebo ne ...
Dobré argumenty Vladislav Janecek. ;) Proto po očku sleduju virníky. :) Pokud je rychlost více jak 30km/h, tak rotor to udrží v pohodě ve vzduchu. Vzlet a přistání na cca 50m. A teď jednomu výrobci z Přerova schválili provoz po pozemních komunikacích.
Vladislav Janecek Co tak po očku sleduju, padají i zkušení piloti ultralightů. On neselže vždy zrovna motor a za klouzavého letu. ;) (Ale jinak OK, tuším, kam míříš.)
Tomáš Vít Pozor - armádní dron = letadlo s křídly a motorem, ve kterém jenom nesedí žádný chlap. To nejsou ty čtyřmotorové potvory, kterým se z bůhvíjakého důvodu místo kvadry začalo říkat drony :)
A ten přerovský vírník není tak úplně přerovský - je to sériové německé Autogyro, které se do Nirvany vozí v rozsypu a tam se kompletují pro české zákazníky. Jejich je pak jen modifikaci na vlastní kolový pohon, ne celý stroj :)
Vladislav Janecek Máš recht, expert na drony se nezapře. Já měl za to, že česká armáda nakupovala multikoptéry (starší reportáž) – a teď koukám, že je to nakonec okřídlený dron Raven. ;)
A k Přerovu: To jsem také netušil, ale jestli to přestavěli i pro silnici (a dostali homologizaci), pak kredit do Přerova míří právem, ne?
Bude stačit má zahrada o dvou hektarech? :)
OdpovědětSmazatNa celé letiště? :)
OdpovědětSmazatTak když připočtu nějaké ochranné pásmo, tak by to mohlo vyjít... :)
OdpovědětSmazatAle beze srandy, vypadá to skvěle... hlavně pokud zapracují na doletu.
Letím letím a když se něco po__re, tak se rovnou zabiju. Skvělé! :)
OdpovědětSmazatVladislav Janecek Konec konců, to je takřka úděl ultralightů. ;)
OdpovědětSmazatTomáš Vít A to právěže ne :) Když ultralajtu selže motor, prostě přistane, protože furt má křídlo, které produkuje vztlak. Teda pokud pilot není úplný kretén. Tady když selže cokoli, tak to spadne jako hruška. Bez ohledu na to, zda s tím pilot umí nebo ne ...
OdpovědětSmazatDobré argumenty Vladislav Janecek. ;)
OdpovědětSmazatProto po očku sleduju virníky. :) Pokud je rychlost více jak 30km/h, tak rotor to udrží v pohodě ve vzduchu. Vzlet a přistání na cca 50m. A teď jednomu výrobci z Přerova schválili provoz po pozemních komunikacích.
mně tam vadí hlavně to označení jet. Na tom nic tryskového není, je to jen osazené "ventilátory do PC skříně".
OdpovědětSmazatJj, vírníky (jako ten přerovský – http://www.prumysl.cz/v-prerove-zkonstruovali-letajici-vozidlo-s-registracni-znackou/) mi také dávají smysl. Jen jsou dneska v kurzu drony. (A soudě podle těch armádních to se spolehlivostí nebude tak marné.)
OdpovědětSmazatprumysl.cz - V Přerově zkonstruovali létající vozidlo s registrační značkou » PRUMYSL.cz
Vladislav Janecek Co tak po očku sleduju, padají i zkušení piloti ultralightů. On neselže vždy zrovna motor a za klouzavého letu. ;) (Ale jinak OK, tuším, kam míříš.)
OdpovědětSmazatTomáš Vít Pozor - armádní dron = letadlo s křídly a motorem, ve kterém jenom nesedí žádný chlap. To nejsou ty čtyřmotorové potvory, kterým se z bůhvíjakého důvodu místo kvadry začalo říkat drony :)
OdpovědětSmazatA ten přerovský vírník není tak úplně přerovský - je to sériové německé Autogyro, které se do Nirvany vozí v rozsypu a tam se kompletují pro české zákazníky. Jejich je pak jen modifikaci na vlastní kolový pohon, ne celý stroj :)
Vladislav Janecek Máš recht, expert na drony se nezapře. Já měl za to, že česká armáda nakupovala multikoptéry (starší reportáž) – a teď koukám, že je to nakonec okřídlený dron Raven. ;)
OdpovědětSmazatA k Přerovu: To jsem také netušil, ale jestli to přestavěli i pro silnici (a dostali homologizaci), pak kredit do Přerova míří právem, ne?